همشهری آنلاین: نوزدهمین همایش بانکداری اسلامی با محوریت نقش نظام بانکی در آزادسازی اقتصادی و توسعه بانکداری اسلامی نهم و دهم شهریور در موسسه عالی بانکداری برگزار می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این همایش موضوع‌های ایجاد بسترهای مناسب برای آزادسازی اقتصادی کشور، نقش نظام بانکی کشور در آزادسازی اقتصادی، توسعه صنعت بانکداری اسلامی در انطباق یا توسعه بانکداری الکترونیک، هماهنگی سیاست‌های پولی و مالی در ازادسازی و بررسی فقهی و اقتصادی تعیین نرخ سود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سیاست‌گذاری در بانک مرکزی بر اساس نرخ بهره و حرمت ربا در اسلام، چگونگی توزیع تسهیلات در استان‌ها، کاربردهای مسایل اعتبار سنجی، روش‌های نوین تامین مالی و مدیریت نقدینگی، نوسازی نظام بانکی و توسعه بانکداری، نقش نظام بانکی در ایجاد یا کنترل تورم و بانکداری همراه نیز از محورهای این همایش اعلام شده است.

انحصارزدایی از بخش‌های دولتی و خصوصی و ایجاد محیط رقابتی سالم، تشویق و جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و استاندارد سازی و توسعه اثربخشی نظارت هم از دیگر موارد مورد بررسی در این همایش است.

توسعه صنعت بانکداری اسلامی در انطباق یا توسعه بانکداری الکترونیک، ارائه راهکارهای عملی برای انطباق بانکداری اسلامی با ضوابط و مقررات بانکی بین‌‌المللی، بانکداری اسلامی در رقابت با بانکداری متداول - ایجاد بازارهای رقابتی، بانکداری الکترونیک، موانع، مشکلات و چالش‌های پیش رو و بانکداری متمرکز الکترونیکی (core banking)، ویژگی‌ها و راهکارهای استفاده از آن در بانکداری اسلامی هم مورد توجه شرکت‌کنندگان در نوزدهمین همایش بانکداری اسلامی با محوریت نقش نظام بانکی در آزادسازی خواهد بود.

کد خبر 61933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز